Best Feeling Ever!

Monday 26 September 2011

Hari bahagia atau berduka?


23 september 2011

 NASIB MANUSIA TIADA SIAPA YANG TAHU MELAINKAN ALLAH SWT. KADANGKALA, KITA BERNASIB BAIK DAN KADANGKALA TIDAK. SETIAP MANUSIA SEBENARNYA TELAH DITENTUKAN NASIBNYA SEJAK DARI AZALI LAGI. OLEH SEBAB ITU, KITA SEPATUTNYA TIDAK MERASAKAN BAHAWA NASIB KITA AKAN MALANG SENTIASA. BERDOALAH, AGAR KITA SENTIASA DALAM LINDUNGAN ALLAH HENDAKNYA.

 Emm... walaupun aku tulis macam tu, tapi sebenarnya aku selalu pikir aku orang yang malang. Insyaallah aku akan cuba ubah. biar aku mulakan cerita. Bila aku bangun pagi ni, aku tiba2 terasa sayu sangat. Aku tiba2 teringatkan Afiq dan Bani. Aku terasa dingin sangat kitorang sekarang. Aku tak tahu kenapa aku rasa sayu sangat. Mungkin sebab aku dah lama xbergurau dengan diorang kot.

 Pada hari jumaat yang indah ni, aku bersiap untuk ke kelas dengan bersemangat. Aku pun pakai baju uniform biasa aku. Bila aku dah lengkap berpakaian, tiba2 mimi hantar mesej suruh pakai baju melayu.

‘pkai bju mlayu au arini.. B-)’

 der. Aku dah pakai baju uniform dah. Kureng...

 Kemudian, waktu tutorial matematik, aku berbual dengan Afiq macam biasa. Rasa macam dah lama tak berbual dengan ikhlas dengan dia macam hari ni. Lepas tu kitorang rehat. Habis rehat, aku pegi pulak dewan kuliah matematik. Waktu aku sedang berlegar2 kat dewan kuliah tu, aku terserempak pulak dengan Bani. Kitorang sempat berbual, dan sama macam aku berbual dengan afiq, kami berbual macam biasa. Rasa sesal datang sebab boleh geram dengan diorang diam2. Tapi, rasa geram aku dengan diorang dah berkurangan dah. Waktu tu aku rasa, teruk betul perangai aku ni.

 Kemudian, pembelajaran pun bermula. Aku duduk sebelah Chieya, dan seperti biasa Chieya akan dengar lagu. Budak pnday la katakan..

  mana tau dah beso t adik aku jadi saintis macam ni, bleh kirim duit bulan2 kat 
                                               aku...

Tapi sebenarnya aku ni pun sama je perangainya. Aku plak kat sebelah dia duk wat catatan untuk blog. Nampak sangat aku ni takde keje..

                                  waktu cikgu mengajar tulis blog kat belakang

 Waktu sembahyang jumaat, aku datang awal ke surau. Entah apa agaknya mimpi aku. Selalu azan kedua baru sampai surau. Hei.. nak kata hipokrit pun boleh jugak, buang tebiat lagi boleh. Aku expect Afiq dah ada kat surau. Skali xde da. Yang ade atok KMPP aku, luqhman.

 Pas abis solat jumaat, aku balik bilik bersama Afiq, Bani dan Yusuf. Tak tau la camne bleh terserempak pulak. Dalam perjalanan, Yusuf ceritakan bahawa Bani cakap aku ni mengada2, sebab aku  suka pendam masalah sendiri, tak pernah nak cerita. Waktu tu, aku mula senyum sorang2. Takkan la aku nak bagitau yang aku geram kat dia. Agak2 la. Waktu tu, aku rasa macam semuanya akan okey2 je.. (^_^)

                                         hepi rasanya hari ni.............

Waktu malam, aku datang bilik Afiq untuk jumpa Afiq dan yusuf. For the first time in this week, aku rasa seronok sangat sebab ni kali pertama dapat gelak gila2. 
                                                       gelak macam nak gila

Pastu, bani datang bilik Afiq gak. Waktu tu, aku terkilan sedikit dengan perangai dia. Dia macam berbangga diri hari tu.

Aku : aku rasa korang takkan dapat jumpa blog aku.
Bani : kalau aku nak, senang je la nak cari.
Aku: kalau jumpa pun, koe takkan dapat ingat URL dia. Panjang kot...
Bani : sedangkan nombor yang banyak2 pun aku dapat ingat, setakat URL tu macam la susah sangat.

            'setakat URL tu xde hal lah nak cari.. aku kan penyiasat yang hebat...' 

... aku tak fikir sangat ayat dia tu. Tapi secara langsung, aku pandang muka dia. Aku tengok muka dia macam berlagak betul, dengan yakin dia cakap macam tu. Macam dia boleh ingat segala2nya.  Aku rasa macam tak kenal dia hari tu, sebab bani yang aku kenal cool je, baik pulak tu. xde pun cakap dengan perasaan bangga diri. Waktu tu aku sayu sangat. Sebab aku rasa, macam dah kehilangan orang yang slalu buat aku rasa bersemangat kat matrik ni. Aku terdiam, kalau cakap pun aku tak rasa bersemangat. Tapi apa2pun, aku sebenarnya tak layak nak tentukan dia nak buat apa2, sebab dia hanyalah kawan impian aku, suatu ketika dahulu. memang nak berkawan ni xleh paksa, tapi, tak tau kenapa aku tetap rasa

'you are my dream friend no matter what'

NASIB AKU PADA HARI INI, AKU PUN TIDAK TAHU NAK NYATAKAN BAGAIMANA. TAPI AKU YAKIN SETIAP YANG BERLAKU PADA HARI INI ADA HIKMAHNYA. AKU MENUNGGU DIMANA ADA HARI AKU AKAN TERIMA HIKMAHNYA JIKA AKU LALUI SEMUA UJIAN DENGAN SABAR. DAN HARAPAN AKU ADALAH SEMOGA AKU DAPAT BERSABAR. AMIN....

No comments:

Post a Comment