Best Feeling Ever!

Sunday 25 September 2011

Variasi pengalaman dalam 1 hari


22 september 2011

HARI YANG BERLALU MEMBAWA BANYAK PENGALAMAN. BUKAN SATU ATAU DUA TAPI BANYAK PENGALAMAN BOLEH BERLAKU DALAM SATU HARI. DENGAN BANYAK PERKARA BERLAKU, BARULAH HARI YANG KITA LALUI MENJADI SEMAKIN MENARIK DENGAN VARIASI CERITA YANG BERLAKU.

 Oleh itu, aku pun tak mau kalah dengan pengalaman yang aku lalui dibandingkan dengan orang lain. Pada pagi ini, aku pergi dewan kuliah untuk mendengar syarahan pensyarah. Macam biasa aku pasti akan terlelap sedikit. Itu sudah pasti kerana telah menjadi tabiat. Kalau tak buat memang buang tebiat la aku. Nasib baik Chieya ada kat sebelah aku. Dapat la aku manfaatkan dia menjadi teman berbual aku. Sedang berbual, tiba2 Chieya tanya aku tentang orang yang aku pernah admire dulu. Dari mood gembira, aku tiba2 jadi sedih. Cair hati aku yang dah mengeras menjadi batu tu bila teringatkan dia. Tapi walau down macamana pun aku, aku takkan tunjuk kat Chieya atau kat family aku yang lain. Aku try yang terbaik untuk tunjuk bahawa aku hepi. Takkan aku biarkan , mereka sakit macam aku rasa just sebab aku sedih.



 Tapi walau bagaimana pun, aku still manusia biasa. Kadang2 obvious skali bahawa aku memang sedang bersedih. Kemudian, mama geram dengan aku sebab aku suruh dia control pergaulannya dengan aku. Mama tiba2 duduk sebelah aku. Papa belum masuk dewan kuliah lagi waktu tu. Aku taknak jadi apa2, so aku cakap dengan mama,

aku : mama, jangan duduk kat sebelah sini. Papa masuk nanti apa yang dia cakap.
mama : (berganjak sedikit)
aku : duduk kat depan sebelah Chieya ke, takpe sket. Xde la papa piker bukan2.
mama : hiieesyy! RIMAS LA CAMNI ZUL!

                                          'RIMAS LA CAMNI ZUL!'

 Aku tergamam sebentar. Tak pernah aku duga mama akan cakap begitu. Tapi walau apapun, aku kena teguhkan hati, kerana aku lakukan ini demi kebaikan orang lain. Demi kebaikan family aku. Pernah sekali aku ceritakan hal ini pada amirol, roommate aku pasal mama yang telah berpunya masih rapat dengan aku. Dan apa yang amirol cakap adalah ‘tu la kau. Dah tau dia dah ada orang, koe rapat dengan dia lagi buat ape.’ So aku pun decided untuk kebaikan semua orang, aku perlu buat semua ni. Aku taknak peristiwa semasa di tingkatan 5 berulang semula.

 Habis masa kuliah, aku menuju ke bilik untuk berehat. Waktu tu, aku terserempak dengan hafidz, orang yang dulunya pernah menjadi kawan baik aku. Aku berjalan seperti biasa macam tiada apa yang berlaku. Dia pun sama. Aku rasa lebih selesa begini. Mungkin dia pun sama.

                                       dulu lain sekarang dah lain... T_T

 habis rehat, aku menuju ke bilik tutor pula. Waktu tu aku terserempak dengan Rabani dan Yusuf. Aku pun bersalaman dengan diorang.  Lama tak lepak dengan dorang. Rindu sangat. Tapi sebab ego, segala2nya jadi berantakan.

 Petang tu, dalam jam 1 baru la aku berkesempatan berjumpa cikgu Nik, cikgu matematik. Dia ajar aku topic Polinomial, yang aku masih tak faham sehingga ke hari ini sedangkan semua kawan2 aku dah mahir dengan topik ni. Tak dapat aku sembunyikan, aku kagum dengan cikgu Nik. Aku tak pernah nampak dia marah. Walaupun aku dah jauh ketinggalan, belum pernah lagi dia mengeluh untuk mengajar aku semula tajuk yang tidak aku fahami. Yang aku tak tahan pada hari ini adalah apabila cikgu kuliah Matematik, Pn Fauziah extend masa kuliah kami dari 1 jam kepada 2jam. Adeh. Aku pada mulanya tak kesah sangat. Tapi bila aku teringat petang ni  aku nak berjogging, aku jadi kelam kabut. Pengsan jugak aku kalau macam ni. Dala aku puasa arini. Kat dalam atyaku berzikir (sumpah seranah) je cikgu tu. Hei, apa la aku ni. Dah la belajar tak berkat, pahala puasa hilang plak tu...

                                           last2 semua jadi camni.......

 Semua orang jadi tak tentu arah. Aku tengok semua macam dah naik gila. Mimi kat depan dok mesej orang, mama men pas2 text dengan aku.pasal apa tu biasa la. Ofkoz pasal papa. Eww geli i nyah~ aku pun dok layan je la apa yang dia cakap. Chieya pun sama macam mimi,mesej je kat sebelah aku. Pastu ditambah dengan ketidakwarasan dia, dok menyanyi sorang2 pakai earphone.  Dan yang lain2, muka semua cam tanak idop! Dalam kepala dorang pikir ‘bila cikgu nak penat mengajar ni..?’  emm... tak mungkin lah.. semua cikgu2 sangat berbakat dalam berleter. Setakat mengajar 2 jam tu takde hal lah!


      
                                      'Ei,, bila cikgu nak penat ngajar ni!!!'


 Waktu petang, dalam jam 6 setengah aku jog sensorang. Rasa sihat sangat bila jogging ni. Tengah aku jogging, aku terserempak dengan Afiq, Bani dan Yusuf.  Dorang semua tengah jalan2 round KMPP. Waktu tu,aku terasa jugak. Sorang pun tak ajak aku keluar sekali. Tapi,sekejap je sebenarnya.   Sebab aku pun jogging tak ajak dorang. So bagi aku, fair and square la. Bukan ada orang yang rapat sangat dengan aku selain dorang. Waktu tu, aku rasa betul2 bersendirian. Dan keseorangan, walaupun ramai orang berada di sekeliling aku. Dan pada waktu malam, aku langsung tak blajar. Sampai tengah malam, kerja aku tengok Naruto je.

 BEGITULAH HARI YANG AKU  LALUI PADA HARI NI. BAGI AKU, HARI NI MACAM2 PERASAAN YANG TELAH AKU RASA. BAGI AKU, VARIASI PERASAAN YANG AKU RASA PADA HARI INI, MENUNJUKKAN BAHAWA AKU MASIH MANUSIA YANG NORMAL. KERANA, BARU2 INI AKU MERASAKAN BAHAWA HATI AKU SEMAKIN DINGIN, BAGAI TIDAK PEDULI DENGAN APA YANG AKAN BERLAKU PADA ORANG LAIN DAN DIRI SENDIRI. WAKTU TU, AKU TERASA BETUL2 BERSENDIRIAN,  DAN BERSEORANGAN, WALAUPUN RAMAI ORANG BERADA DI SEKELILING AKU.

2 comments: