Best Feeling Ever!

Sunday 25 September 2011

Malang melantun2, sekurang2nya menggembirakan hati


21 September  2011
 SUDAH DITAKDIRKAN SETIAP MANUSIA AKAN MENDAPAT UJIAN YANG BERBEZA2, BANYAK ATAU SEDIKIT BERGANTUNG KEPADA KASIH DAN SAYANG ALLAH KEPADA KITA. JIKA DIBERI SEDIKIT UJIAN TIDAK BERMAKNA KITA DIKASIHI ALLAH DAN JIKA DIBERI BANYAK UJIAN BUKANLAH BERMAKNA DIBENCI ALLAH, MUNGKIN SEKALI ADA HIKMAH ATAUPUN PETUNJUK DISEBALIKNYA.

  Begitulah yang selalu berlaku tiap2 hari kita. Bagi aku, hari ni serba serbi malang Hari ni waktu pagi, aku makan banyak sangat. Kalau dikira kosnya, takde la mahal mana aku berbelanja. Makanan ringan yang aku beli, RM7 jee...

 Semuanya menjadi sangat malang bermula dari masa petang, waktu kelas Bahasa Inggeris jam 2 petang. Hari tu, dengan penuh bersemangat aku bersiap dan ofkoz aku bersiap dengan kelam kabut sebab seperti biasa, aku lambat lagi. Akupun dengan tergesa2 menuju ke kelas BI. Emm, xnak tipu la, tapi aku sebenarnya jalan dengan berlenggang je pun, walaupun lambat dah. Dah jadi tabiat kot.  Bila aku sampai kelas, aku tengok sorang pun takde.  Aku pun call mimi, budak praktikum aku.

aku : weh mimi, kelas BI xde ke?
mimi : hmm... (jawab dengan malas)
aku : adeh... weh, aQ da sampai kat depan kelas ni... lupa la klaz da cancel..
mimi : hahaa...

 Waktu tu, aku tau aku bukan bercakap dengan mimi, tapi dengan ‘sleepy mimi’....

                                                         sleepy mimi...

 Down gile lepas aku sedar yang kelas BI sebenarnya dah cancel. Pastu aku pegi D.pongsu. mulanya, aku ingat nak makan sikit je. Tapi, ‘ter’banyak plak..  sampai nak kembung perut aku. Kalau ikutkan, sebenarnya aku nak blaja kat D.pongsu tu. Tapi jadi program melantak lak. Nampaknya kene jogging la aku petang ni. Pastu aku cari cikgu math dgn cikgu bio, nak blaja math dengan tngok markah resit bio, tapi cikgu pun takde.

 Kiranya, sejam tu aku habiskan dengan aktiviti makan je la. Tak heran la kalau aku gemuk tak lama lagi. Pastu, aku ada kelas tutorial plak. Sampai je kelas tutorial, baru aku perasan, kertas latihan tutorial aku xbawak plak. Adusss... down betul hari  ni.. malang melantun lantun.

                                             adeh kenyangnyee........

 Yang xboleh blah, waktu aku sampai kelas tutor, budak praktikum aku boleh tanya, ‘eh zul, apahal awal sangat hari ni??’. Wah, agak terasa di sana. Aku rasa macam slalu je datang lambat... emm.. memang betul pun...

 Lepas kelas tutor, ada kuliah fizik plak. Chieya ofkoz, macam biasa ponteng arr... selamber je xdatang macam parents dye yang tengah mengajar. Waktu malam, ANC (An Nur Comitee) ada buat rush menangkap pasangan kapel. Mungkin sekali sebab Pesta Tanglung sedang berlangsung, kami taknak bagi pelajar yang lain mengambil kesempatan dengan bersenggama dalam kegelapan pesta tanglung tu. Aku meronda di sekeliling KMPP bersama Afiq, Muiz dan Bani.

 ITULAH SERBA SEDIKIT APA YANG TELAH BERLAKU HARI NI. UJIAN DATANG DAN PERGI, ADALAH SESUATU YANG BIASA BAGI KITA SEBAGAI MANUSIA. HENDAKLAH KITA MENEMPUH DENGAN SABAR.  AMIN....

No comments:

Post a Comment