Best Feeling Ever!

Tuesday 13 December 2011

KEM FACILITATOR BIOLOGI PART 2

10/11/2011


   Pada pagi yg mulia ni, aku ikut kem facilitator biologi pada hari kedua merangkap hari terakhir jgk. Tapi hari ni berbeza dari smalam. Sbb, arini ktorang sume akan p Pantai Merdeka, Sungai Petani. Memang aku excited gler la sbb da lame x p pantai. Wlupun rumah dekat je dgn pantai tapi xtergerak pun hati nak p pantai tu. Boring kot kalo duk dekat ngan pantai. Pastu ktorang pun sampai la Pantai Merdeka tu. kak Ain cakap kat pantai tu buat berak je boleh. Xcantik pun. Tapi bila aku sampai, aku tgk cantik gak. Xde la buruk mana. Kak Ain penipu!! Sampai je pantai, seperti besa ktorang pun amik gamba sepam dua sebelum aktvt bermula.

Pemandangan sama cantik dgn modelnya kecuali Ain

Pemandangan kat Pantai Merdeka

Bergambar kat tepi pantai

Gaya2 gedik

Xpaham...

Bergurau dengan angsa

Gaya gedik

Beramah mesra Dengan angsa

Ramai2 buli orang tua


Sume batak!!


  
































































































  Pastu, aktiviti pun mula la. Mula2 ofkoz my feveret part, Sarapan pagi!! hahaa... Bila masuk aktiviti makan2 ni mmg best arr. Mesti sedap bila makan pagi ni. Skali tgk, Cit! Mee kosong ngan Roti bakar + Teh O panas je? adoyai ingat makanan ala2 hotel td.. Aktiviti pun sbelah resort, xkan la xde kot makanan ala2 barat sket. Tapi apa2 pun, aku bersyukur. Sume tu kehendak nafsu je pun..

  Habis makan, ktorang ada aktiviti explorace. Aktiviti ni ikut kumpulan yang dah ditetapkan smalam. Aktiviti ni la yang banyak uji aku. Sesat, letih, terpisah dari kumpulan, macam2 la experience arini. Main tipu pun ada jgk. Ktorang amik je klu kat checkpoint yang ktorang nmpak, xikut arahan pun. Waktu tu mmg masing2 da pening so slamber je break da rule.. Hahaa..


  Abis explorace, aktiviti disambung dgn sukaneka. Acapa padang la plak. Mula2 ktorang main permainan 'Jalan Ketam'. Caranya 2 orang pemain, mengadap bertentangan, pastu kat blakang dorang ada belon. Jalan mengiring mcm ketam tapi belon xleh meletup. Well, style la men ni tapi group aku kalah la plak. Aktiviti kedua, 'Jalan org utan', ada 3 belon, letak celah kangkang, 2 lagi kat bawah ketiak. Memang macam beruk + babun la time jalan tu. Ni ada 1 contoh..

'Jalan Org Utan'

  Abis je aktiviti, aktiviti kegemaran aku lg. Makan tengahari!! Yeah!! kali ni pasti xkan mengecewakan aku! Bila tiba waktu hidangan, Yes!! nasi campur! Come to Papa My dear!!!! Memang melantak gler2 la aku time tu. Hahaa.. manis btul kenangan aku ngan Nasi campur tu...

Ni je sarapan aku.. Sdey.. 
Ni baru namanya 'MAKAN'.. Hahaa...

Bandingkan Makanan Yusuf dgn aku...





























  Pastu ktorang solat. Aku ngan Yusuf p la solat kat surau dalam Resort tu. Balik je ktorang dari surau, ada tikar solat tgh kena bentang. Ler, kne solat berjemaah ke? adoyai, kalo twu tdi ktorang tunggu je tadi. Pastu free je kena marah ngan cikgu sbb langgar arahan. Arahan amende, habuk pun ktorang xtw... Rasa nak ngamok tp teringat pesanan Pacik Bani, just amik yg positif jea... Ok la xjadi marah..


  Pas kne marah percuma, Cgu bagi keputusan aktiviti arini, well ktorang absolutely kalah. Group Mama Tua ngan Huda Kejam menang la plak. Nyesal x masuk group dorang tdi. Hei...

  Disebabkan masa lama lg, so cgu bagi ktorang ronda2 expo yg kebetulan brlangsung kt sna. Sambil aku jalan2 aku dengar la perbualan dak2 KMPP yang kompom berjantina pompuan...



'Banyaknye barang. Susah la cmni, RM1000 pun xcukup ni..'

'Tudung cantik2, Baju cantik2, geram je nak beli...'

  Wow!! Tamak haloba jgk budak matrik ni ye.. hahaa...

  Ni gamba yg sempat diambil...

Pose bawah pokok beso..

Muke klaka Mama Ain Tua

Buat muka serius sepam dua

Pose ayu

Sian, sampai peluk2 tiang

3 stoogers.. Wuih! awat muka ain tuH!!!!

  Pastu, ktorang pun bertolak balik. Best la jgk dapat tido dlm bas goyang2. Hehee....

^_^













No comments:

Post a Comment