Best Feeling Ever!

Saturday 10 December 2011

BEGITU RUPANYA PAKCIKKU....

9/12/2011


Assalamualaikum....


  Hari ni aku nak bercerita tentang pacik KMPP aku. Nama dia Rabani, aku panggil dye Bani @ Pacik jep.Saje jep nak cter psal dye sbb semalam dye brjya mengubah persepsi aku tntg dye.. hari ni jgk, bru aku sedar yg sonok jgk kongsi masalah dgn dye.


  Sumenyer brmula time aku lepak2 kat bilik Hafidz. Tiba2 dye ajak aku dtg bilik dye. Rupa2nya dia nak suruh aku dgr bacaan surah Al-Fatihah dye. Pastu dye suruh komen. Wah dah mcm juri plak aku time tu. last2, dari bab al Fatihah ktorang brcerita psl bab len plak.


  Skrg, aku bukan la jenis yg ske cerita masalah aku kat orang. Tapi arini dia dapat korek masalah aku. Sbnrnya aku geram dengan seseorang kat KMPP ni. Bukan seseorang la, ada la 2 3 org, xde la banyak mane. Memang gaya aku, kalo sakit aty mmg xkan ckp la. So far, kalo aku geram dengan org aku cma selesa gtw Hafidz ja la. Sebab aku kenal hati budi dya camne. Maklumla dah 3 tahun lbey berkawan. Tapi utk cer2 kat org yg aku xkenal tu mmg susa la kann.. Tapi tah la, arini direct to da point ja aku gtw Pacik Bani masalah aku. Aku gtw ngn pacik Bani, org yg aku geram tu sangat rapat ngan aku. Dan, sebab ktorang trlalu rapat la aku geram dgn dye. Aku mengaku, aku geram sebab dia pegi aktiviti keagamaan kat lua KMPP tapi xajak aku. Bwt aku makin terkilan gler2, bila roomate aku pun ada p skali. Wow! berderau seh darah aku time tu. Rasa nak lompat kat pentas Dataran Pelajar KMPP berkali2. Macam aku ni nothing je bagi dya. Sedangkan I give 100% kepercayaan kat dia dari segala segi. Yeah, memang aku terkilan sangat la. Nampak dye cam nak gigit ja.

'Aku dah taw....'

  Jawapan ringkas tu buat aku tersentak. Wow! Xde la lost sangat pacik aku neh! Selama ni aku ingat dya ni jenis yg ta pedulik masalah org len, sbb tu aku jarang nak cerita kat dya. Pas tu aku gtw la sume masalah aku tu kat dya. Terus kna tazkirah ngan dya. Padan muke aku. Tapi, aku xdapat nak tipu bhwa aku kagum bila dia cakap gini kat aku.

'Bila org lain buat benda yg kita xsuka, think it positively..'

  Yes, that kind of thing, itu la yg aku try nak bwt, tapi xpena berjaya. Tapi maybe bila dya ingatkan aku, aku akan lebih strong untuk terus mencuba.

  Rupanya pacik aku ni tade la tr0k sngt. Sbb tu la, mulai ari ni aku xkan menilai org bukan2 lg. bak kata pepatah....
'DON'T JUDGE A BOOK BY IT'S THICKNESS...'

  Eh, pepatah tu sesuai utk Hafidz jew. Maksud aku,

'DON'T JUDGE A BOOK BY IT'S COVER...'

^_^

No comments:

Post a Comment