Best Feeling Ever!

Tuesday 13 December 2011

KEM FACILITATOR BIOLOGI PART 1


16/12/2011

  Wah, pagi2 lagi aku xsabo nak p kem bio tu. Besa la subjek feveret, memang masyuk ar.. Mesti best kem tu, fikirku. Selain aku, yg ikut adalah Yusuf, Pacik aku, Mama Ain tua, Huda kakak tiri yg jahat, Amirol roomate, pastu kawan huda, Amira. Xsabo aku nak p Kem tu. Dengan berkobar2 aku naek bas KMPP tu. Bila sampai SMA Kepala Batas, aku turun dgn perasaan nerves, Skali...........................

  Perh!! boring seh program dye. Adeke suruh ktorang dengo ceramah motivasi. Cit! xbertamadun langsung! Ktorang ni dah beso la nak dengo motivasi ni.  Motivasi pun bole jadi motiBASI taw. tapi alang2 dah sampai, ktorang dengo je la ye dok? Xkan la nak balik jalan kaki.. Berpanau jugak kaki kalo sampai KMPP nanti. Sambil tunggu program, ktorang amik la gambo sepam dua....


Senyum sokmo!

  Tapi serius la, boring kot ceramah dye. Ceramah mula kul 10 pagi, dari kul 10 tu penceramah tu bercakap, smpai kul 1 petang xpenat2 jugak pacik tu. Adoyai. aku dah tetido nyenyak da kat blakang tu. Memang sronok la dapat duk blakang. Kira aku ni paling brani mati la. Aku rasa, kalo arini xde semayang jumaat, penceramah tu xkan brenti. Huh nak bernanah telinga aku. hahaa...Just kidding la. Komen aku tntg penceramah tu adalah, jangan terlalu bnyk cerita pasal kejayaan pengalaman hidup dya la. Aku bosan kot dengar sejarah ni. Pastu baiki cara penyampaian tu. Sebab bila aku dengar, aku rasa makin menyuampah kot. Xde la aku nak kutuk, tapi cara dya xkena dengan gaya dya. Kata nak bagi motivasi tapi kasar semacam.



Curi2 amik gambo time ceramah

  Pastu ktorang p makan tengahari. Terus terang aku rasa xcukup makanan tu. Rasa cam xcukup je. Kalo ikut macam nak cekau je lagi 1 bungkus, tapi disebabkan etika sebagai manusia yg bersopan santun, aku xamik la. Tapi nyesal jugak, sebab lapo.. Rasa nak telan je pembungkus makanan tu. Abis makan, ktorang yang mengaku  Islam dan Lelaki pegi solat jumaat. 

  Abis solat, adoyai dye sambung balik ceramah. Memang hebat la aku arini, tambah lg 2 round tid0! pecah rekod aku tido seumur hidup aku. Bukan aku je, org len pun da terlentok2 tido. Roomate aku tu pun sampai bukak kitab pastu tetido, memang bosan la katakan.. Tapi terbukti jgk ktorang ni mmg jenis xmakan nasihat. hahahaa...

Tgk ada yg tetido, nmpak x keboringannye??

  Bila abis dye ceramah, ada taklimat la plak. Perh lama jugak sampai 20minit. Kata nak balik kul 5 jadi kul 5.20 plak. Memang dalam hati sumpah seranah la. Penat ni wei.. Padahal dari tadi tdo je memanjang...

Kebetulan hari ni hari jadi Ketua unit Biologi, so ktorang pun amik kesempatan ni utk wish cikgu tu. Nama cikgu tu, aku lupa. hehe....

Yg pakai baju ijau tu la ketua unit Biologi
 Akhirnye, abis jugak program ni. Yahooo!!! penderitaan dah berakhir....


Sume xsabo2 nak balik...

Roomate aku, Amirol. Kiut x? Sape nak kontek aku k......

  Beberapa ayat gramatis dari yusuf yang aku xtahan nak gelak arini...

'Bila ceramah nak habis? apa la dosa kita..'

'Ha? Ceramah lagi? Aku ingat dah habis..'

'bila nak habis? Asyik2 dia je boring lah...'

  Sekurang2nya yusuf buat ktorang gelak.. Hehee....
  

 

No comments:

Post a Comment