Best Feeling Ever!

Saturday 15 October 2011

SUNGGUH AKU TAK SANGKA

 15 oktober 2011


  hari ni banyak benda pelik berlaku. bagi aku macam hari ni merupakan hari anugerah buat aku. biar aku direct to da point, hari ni aku rasa hepi. sebab ada 2 kes...

kes 1
aku dah berbaik dengan Mimi. siyez, selama ni aku dok gaduh ngan dia. lama lak tu. ada la dalam 3 minggu. kitorang gaduh sebab benda kecik je. aku tangkap gambar dia. boleh cakap klaka gak la muka dia. pastu dia suwo aku delete. aku gurau2 la cakap, tanak delete. pastu dia cakap tanak cakap ngan aku dah. aku time tu mud tengah tak baik, mengamuk la aku. hahaa.. tapi sekarang kitorang dah berbaik. panjang lebar kitorang berbual. macam balas dendam tak bercakap 3 minggu. pastu aku pun senyum la.

kes 2
  kes ni siyez aku pun terkejut. hari ni amirol, roomate aku pelik benar perangainya. lepas aku balik dari pasar malam, dia boleh tido lagi. padahal selalunya dia dah bersiap nak p surau. waktu maghrib kowt. aku tengok lemah tak bermaya je dia hari ni. pastu kat bilik mandi kitorang kebetulan bertembung lepas masing2 abis mandi. dia cakap kat aku, dia mimpikan jam azman. dia aritu pinjam jam azman. pastu jam tu tiba2 rosak. sampai skrg dia rasa bersalah. dia cite kat aku
'tadi aku mimpikan jam azman. aku p baiki jam tu. pastu dah okey dah. aku waktu tu dah hepi la. pastu tiba2 haikal datang. last2 aku terjaga.'

siyez, kalo aku pun, aku rasa bersalah jugak. jam tu mahal tu.

pas dia solat maghrib, aku perasan mata dia basah. pastu dia aku risau la. aku kkebetulan blum solat maghrib, terus buat solat ekspress. pastu aku keluar cari dia. last2 jumpa dia kat bawah, tengah menangis. aku pun jadi sebak gile tengok dia nangis. ye la, dia tak pena nangis kat depan aku. pastu aku tanya prob dia. banyak yang kitorang kongsikan malam ni. baru aku sedar, dalam diam ada kekacauan dalam hati dia. dan aku juga sedar, dia banyak simpan masalah. lepas ni, aku harap hidup dia lebih baik..

No comments:

Post a Comment