Best Feeling Ever!

Sunday 9 October 2011

DORONGAN SEORANG 'PAPA'


03 oktober 2011

hari ni, isnin aku rasa penat sangat. Taktau la kenapa. Stress skit la. Aku nak cerita waktu aku kat kelas tadi. KMPP dah tak buat kokurikolum, sebab diganti dengan kelas tutorial. Hari ni, cikgu tutorial matematik aku yang buat kelas. Aku datang kelas dia dengan badan yang letih, tersangat letih. Aku tak tau kenapa jadi macam ni. Sedang cikgu tengah mengajar, aku hampir2 tewas. Nak tertido la maksudnya. Focus waktu tu memang dah lost entah ke mana dah. Cikgu perasan jugak dengan kelakuan aku tu. Cikgu senyum je tengok aku. Aku balas la balik senyuman cikgu tu, sambil dalam hati berkata ‘baiknya cikgu ni, kalau aku jadi dia, dah lama aku penaboh budak yang tido dalam kelas aku.’pastu ada sampai satu tahap tu, aku betul2 terlelap. Dah duduk bawah kipas, angin menderu2 tiup uishh memang selesa gila la. Aku cuba sedaya upaya tahan mata tapi aku tewas jugak. Last2 nyenyak. Pastu, Afiq, papa KMPP aku yang kebetulan duduk sebelah aku gerakkan badan aku. Mula2 takde respon la. Orang tengah masyuk melayan kipas la katakan. Tiba2 dia berbisik, ‘beerjuanglah, hingga ke akhirnya..’  waktu tu aku terus terbangun. Wah dalam gila ayat papa aku nie. Terbaeekk...

  tu je la aku nak citer untuk hari ni. Satu lagi, aku dok potostat assignment utk budak praktikum tapi ada yang tak amek. Hmm... dah la. Tu la cite aku untuk hari ni. Aku rasa penat sangat. Salamun alaik...

No comments:

Post a Comment