Best Feeling Ever!

Tuesday 1 May 2012

LEMAH PEGANGAN

31/3/2012
  Assalamualaikum guys.. Hari ni dah masuk hari ke berapa ntah aku tak bertegur dengan roomate aku. Dah tak terkira dah. Hari ni, aku bangun pagi2. Benda pertama yang aku buat, pegi ke paip air untuk ambik air sembahyang. Pagi2 ni memang best solat subuh. Tapi, hari ni lain dari biasa. Lepas aku abis solat subuh tu, kebetulan aku terpandang roomate aku tu. Macam biasa, aku cebikkan bibir dulu. Nak tunjuk macam aku xkisah walaupun dia tak tegur aku. Tapi jauh di sudut hati, aku rasa sayu sangat. Sebak tu jangan tanya la. Sebab tu aku cakap, aku ni LEMAH PEGANGAN. Pagi ni, rasa sebak tu mengatasi ego aku. Aku try tabahkan hati, aku berdoa lepas solat tu. Abis je doa, aku try nak bangun. Tapi aku rebah, tutup mata aku. Terus mengalir air mata aku. Nasib baik la dia tengah tidur, dan roomate aku yang lain takde dalam bilik. Kalau x, jatuh saham aku RM2.50. kurang mas kahwin nanti (available to be applied to women only!!). Sebab tu orang tua2 kata, 'melentur buluh biar dari rebungnya.' Bila nak membentuk sesuatu, kena la dari awal. Tapi bila aku ni, dari awal dah cepat tacing, cepat terasa, cepat dari segala segi termasuk makan, memang tak boleh buat apa2 la. Memang aku ni jenis yang berhati lembut camtu, aku buat keras camna pun, orang lain jugak yang menang.

  KU TITISKAN AIR MATA,
TAUBAT SEGALA DOSA,
MOGA TERANGKAT PENGHIJAB KALBU,
ANTARA KAU DAN AKU..

  Orang bangun pagi2, mintak ampun dengan Allah. Aku bangun, lepas mintak ampun, sempat lagi menangis sebab benda lain. Lemah sungguh aku ni.

  Habis je aku buat drama air mata, aku kejut Roomate aku tu. Dia pandang aku macam nampak hantu. Mungkin, dia tak jangka aku yang akan kejut dia pagi ni. Dan seperti biasa, dia langsung tak cakap dengan aku pastu.

BENCI BETUL DIA DENGAN AKU SEKARANG KAN?
TAK MENGAPA. AKU AKAN TETAP SAYANG DIA.
WALAU TINGKAH LAKU KU MENUNJUKKAN SEBALIKNYA,
TAPI UNTUK MEMBENCI DIA,
TIDAK SEKALI2.
ITULAH YANG AKU TETAP PEGANG,
SAMPAI KE AKHIR HAYAT...

PERSAHABATAN YANG AKRAB
TIDAK AKAN TERPUTUS
MELAINKAN
DENGAN KEMATIAN

No comments:

Post a Comment