Best Feeling Ever!

Friday 16 March 2012

STRESS AT KMPP

  Assalamualaikum n salam sejahtera guys. Sebagai pembuka cerita hari ni, biarlah aku mulakan dengan menceritakan apa yang berlaku sepanjang aku xupdate blog ni. aku PRESSURE! PRESSURE SNGT!! semuanya bermula bila aku tawar hati ngan segelintir dak klaz Aku.. semua bwt perangai cam tah pahape je. benci seh ngan dorang. pastu, roomate aku dah mula berubah macam dulu dah. Sikap dia tak seindah mcam aku tulis dalam blog ni previously. Makin lama aku susah nak recognise dye. aku rasa hilang mood dengan semua yang berlaku ni. Diorang la semangat aku. Diorang la tempat aku mengadu. Bila diorang buat macam ni, aku rasa kehilangan. Aku rasa sangat sunyi.

So, as the conclusion I am very2 stress here at KMPP. Bila aku stress langsung takde yang nak bertanya. Even yang rapat ngan aku pun langsung tak nak tnya. Sedangkan dulu kalau dorang stress, aku yang akan tanya masalah dorang. Walaupun masalah dorang takde kena mengena dengan aku hidup dan mati, tapi sekurang2nya dengan bertanya, menunjukkan bahawa aku concern dengan apa yang berlaku kat dorang. Ni tidak! dorang bukan je taknak bertanya malahan makin dingin dengan aku. Tujuan tanya masalah tu bukan nak jaga tepi kain orang, tapi nak tunjuk bahawa diorang tu masih peduli apa yang berlaku kat aku. Alasan yang diorang selalu bagi, 'KITORANG TAKUT NAK TANYA MASALAH KOE, NANTI KOE MARAH', Kepala hotak dia! Buat apa aku nak marah kat org yg concern kat aku?? ada lagi yang bagi alasan 'BUKAN KOE AKAN CERITA MASALAH KOE PUN NANTI'. Eiiii! Wakluuu!!! Bila tanya masalah orang tu cukup la dgn tunjukkan yang kte concern, kalau org xnak cerita tu maksudnya kte pun xmampu nak selesaikan masalah dia.. Paham2 dah la.

aku pun agak terkilan ngan organising person dalam klaz aku. Aku tanya dorang pasal jamuan akhir untuk kelas, dengan selamba dorang cakap xnak buat. takde dut kononnya. Wei setakat bayar RM10 sorang tak rasa la wei. Nak kurang lagi?? RM5 pun cukup la.

aku plak memang PERLUKAN jamuan akhir, supaya aku dapat ingat pengalaman tu. so aku decide nak ikut jamuan kelas lain. tgk betapa terdesaknya aku. Aku nak ikut jamuan kelas roomate aku. Kebetulan dia ketua untuk kelas dia. Aku dah excited gila! skali roomate aku bleh cakap camni, 'DAK KLAZ AKU KATA, KALAU BOLEH DIORANG TAKNAK ORANG LUAR IKUT'..

Aku sedih gler. Sedih sbb budak klaz dia masih anggap aku 'ORANG LUAR'. Padahal aku penah p trip dengan dorang skali. Bagi aku, perkataan 'orang luar' tu sangat menyakitkan hati, macam dorang xkenal aku je. dan, aku sangat marah, sebab roomate aku tu mengikut je kata2 dak kelas dia. Padahal dia ketua, dan dia slalu guna kuasa VETO! xpena plak dengar cakap org. aku rasa, dia yang rasa aku ni 'ORANG LUAR' dan hanya mengganggu majlis dia. Fine! aku betul2 xdapat terima penghinaan ni!!

Apa2 pun, aku dah fedap! So hari minggu ni, aku nak kua dari matrik ni. Lantak la kemana aku nak p pun. just follow my instinct. Aku nak tengok, sapa yang concern ngan aku bila aku hilang. Tapi biar la aku buat prediction kat cni, xkan ade pun yang akan peduli..






1 comment:

  1. kadang-kadang kite tak boleh nak anggap orang paham kite. laen org laen cara. mungkin, kalau ko nak citer masalah ko, ko boleh citer dekat org yang ko percye. orang yang ko rse boleh mnjadi pendengar yang baik. kalau aku kat tempat ko pon aku jadi macam ko gak. rasa macam org tak peduli kat kite. but, ko kena bukak hati dan mata, ada orang yang prihatin. must be around you! Allah tak duga kita atas sesuatu yang kita tak mampu.
    anyway, be cheer friend. Allah sentiasa ada untuk kau. =)

    ReplyDelete