Best Feeling Ever!

Monday 21 November 2011

SEMESTER 2, SEMANGAT BARU, ORANG YANG DIKAGUMI PUN BARU

21/11/2011
Hei hei hei... akhirnya aku telah pun masuk ke semester 2. Banyak yang telah aku lalui sepanjang aku xtulis apa2 kat blog ni. Sekarang, aQ dah berada kat matrik Pulau Pinang. Lama dah pun sebenarnya. dari 18/11/2011 lagi. Aku adalah orang pertama yang sampai ke matrik ni, bersama dengan Pakcik Bani aku dan kawan baek papa aku, Qhairul. Aku balik awal sebab tertipu dengan propaganda yang mengatakan bahawa Matrik xbagi student dia balik hari jumaat, iaitu 19/11/2011. hati aku xhabis2 marah, lokek betul matrik ni. sehari je pun. xkan la xleh bagi muka. tapi bila aQ dah ada dalam bas, baru aku tau sebenarnya boleh balik hari jumaat. Sampai kat matrik, suasana lenggang buat aku rasa nak gigit pagar matrik ni. Pastu macam biasa la, sebagai orang yang paling awal sampai kat matrik dalam kalangan family aku, terpaksa la menjemput yang lain2 dari bas. Tapi atas kerelaan sendiri la. Paling 'best' bila jemput mama ngan makcik Hawa aQ balik, dari Kelantan so kul 4 pagi baru sampai KMPP. memang seram sejuk la time tu. Pacik Bani lak sedap je tido bawah selimut.

  Sekarang aku dah berbaik ngan Hafidz. Well, panjang ceritanya. Tapi semalam pacik Yusuf tiba2 tanya, 'Macamana korang berdua boleh berbaik?' Aku xtaw nak jawab camna soalan tu. Aku just tersenyum, Hafidz tersedak dengar soalan tu. Kemudian aku just cakap 'soalan ape tu?' tapi, aku rasa makin hepi sekarang. tak taw la nape.

  Sekarang dah masuk semester 2, aku nak ubah tabiat aku yang suka buat keje last2 minit ni. Pada masa yang sama aQ nak ubah tabiat aQ ni. Aku akan ubah, Mulai hari ni, hari pertama belajar. harap2 xkena tendang la dari matrik ni.

  Aku jugak nak cakap, demi mengubah diri aku, aku mencari seseorang untuk dijadikan 'Role Model'. Ofkoz, orang yang aku cari ni adalah orang yang aku kagumi. Aku dah jumpa siapa, dari dulu aku kagum dengan perangai dia. Jarang marah orangnya. Siapa dia, nanti aku cerita. Insya Allah...... ^_^ (aku blum jumpa sebarang kelemahan dalam diri dia, walaupun dah lebih 3 bulan aQ kenal dia. Tahniah...!!)

MENGAGUMI DARI JAUH

No comments:

Post a Comment