Best Feeling Ever!

Tuesday 8 November 2011

KRONOLOGI (PSPM - RAYA KORBAN)

6 OKTOBER 2011


hari ni adalah hari kedua aku berada di kampung aku (alor setar). hari ni la raya haji.. seyez aQ rindu giler kat Muiz ngan Luqhman arini.. lama xjumpa dorang (baru 3hari).hari ni kerja xla sebanyak semalam. yang pasti, aku sedang mengetap bibir sebab menaip dengan tangan yang bengkak. gara2 menyiang udang semalam la ni. tanduk tajam semacam. malam, aQ bertolak balik ke manjung. bapak aQ yang kebetulan letih sebab ada kenduri, bawak keta dalam keadaan mengantuk. perh!! takut seh... kalah naik roller coaster. xdpt tido gak aQ.. padan muka aQ...

5 OKTOBER 2011


time pagi, aku berada kat kampung aku di bagan serai, perak. di sana, sempat lagi aku bergurau senda dengan kazen2 aku. i miss them damn much. pastu, aku bertolak ke alor setar pula. tengahari tu aku sampai. pastu, baru terpikir nak relax, tengok2 banyak keje disediakan untuk aku. mula2 aku kena angkat plastik je. pastu mula jadi berat keje aku. siang ikan, basuh ikan, siang udang, perh!! dah macam keje kat pasar basah..! tapi xpe la. pengalaman. as the result, jari aku bengkak. semuanya sebab udang. fobia aku tgk udang skrg. nak makan pun pikir dua tiga kali..

4 OKTOBER 2011


wow!! hari ni geram tol aku. aku tunggu kat stesen bas, waiting 4 my parents for 7 hours. kalo 7 minit tu tape gak, dapat la kesabaran aku tahan sket, iman pun xtrcemar. ini x, 7 jam tu boleh sampai dah ke destinasi aku. biar aku ceritakan kronologinya. pagi tu, aku kat KMPP lagi. sempat la tidur dengan nyenyak. pastu semangat seyh aku bertolak ke stesen bas parit buntar, perak ngn Luqhman. kul 1.30 petang sampai dah. disebabkan ary ni hari jumaat, memang solat jumaat pun aku miss la. nasib baik aku digelar musafir. parent aku cakap dalam kul 5 dia sampai. takpe la, aku sanggup tunggu. bagi aku, xde la SEKEJAP mane.. tengok2, kul 4.30 petang tu dorang masih berada kat umah yang jaraknya urmm,, bole tahan la.. menggelegak adrenalin aku nak naik,, buat aku rasa nak lari maraton je sampai kampung aku. tapi memandangkan BDM (Berat Dengan Muatan) aku melebihi kapasiti, terbantut jugak niat murni aku tu. sampai kampung t, terbarai gak peluh aku jatuh kang. Luqhman balik dalam kul 5 camtu. tinggal la aQ sensorang. bila dorang sampai, aku rasa epy. lama xjumpa la kot. ^_^

3 OKTOBER 2011


YEY!!! PEKSE DAH ABESSS!!! hari ni aku rasa memang gumbira. peksa yang menyeksakan tu dah abes. tapi sayu la. sebab aku xsure dapat stay PST, atau terpaksa melangkah ke PDT. matrik memang kejam sket. kalo xpass memang dia 'tendang'. kalo batch lepas dorang tendang keluar terus. tapi tahun ni dorang campak ktorang yang xpass ni ke program 2 tahun. ah xkesa la tu. dah berlalu pown.. hari ni ramai orang KMPP balik rumah. tak terkecuali kawan2 aku la. aku xdapat balik, sebab aku xbeli tiket bas. mula2 aku anta afiq, mimi ngan faiz. pastu time malam aku p hantar muiz ngan mama@ain tua. sedih dowh time anta muiz, sebab dia paling last yang aku anta kot. pas anta muiz ngan mama tua, aku dok kat bilik sensorang. siyes, seram gila dok matrik sensorang. tengah2 malam, pintu aku kena ketuk cam nak pecah je. seram gak memula nak bukak. bila bukak, tgk2 apidz yang datang. tekejut gak aku. kali kedua dia datang bilik aku utk tempoh 1 semester. hahaa.. exam kimia tadi mmg WTF betul. susah gila!

2 OKTOBER 2011


hari ni ada exam biologi. err, xbanyak yang aku boleh cakap kecuali, aku xsangka exam bio sesusah ni. sekarang, aku xtw nak bergantung ngan exam apa lagi.. hmm.... PDT..PDT...

1 OKTOBER 2011


hari ni exam fizik. ARRRRGHHHH!!! aku rasa cam jawab SPM. bukan SIJIL PENILAIAN MENENGAH tapi macam SOALAN PADANG MAHSYAR. siot je soalannya. mindaku membeku lidahku terkelu jari membeku.. camne la PSPM aku ni... huhu...

31 OKTOBER 2011


hari ni exam matematik kertas 2.. cis, soalan cam pahape je.. jawapan aku lagi la tah pahape. cam jawab SOALAN KUBO je. sedih la camni.. huhu...

28 SEPTEMBER 2011


hari ni, aku tahu sakitnya kecewa waktu exam. ujian matematik kertas 1, aku xsempat jawab sampai habis. time pengawas peperiksaan ambil kertas aku, aku rasa sebak sangat. terus aku menangis dalam dewan tu jugak. time tu, baru la aku merasakan tekanan peperiksaan yang sebenar. time tu, aQ terbayangkan pn. Nik (guru math) yang susah payah mengajar aQ. sebak sangat hati aQ time tu. pasti wajah Adawiyah (feci math) plak muncul, makin laju air mata aQ turun. pastu wajah parent aQ plak muncul, aQ menangis sambil menggigil.. then, papa ngan atok aku datang utk menenangkan aku. aQ syg dorang... ^_^

No comments:

Post a Comment